Uchwała Nr III/27/06
UCHWAŁA NR III/27/06
RADY MIEJSKIEJ W CZARNEJ BIAŁOSTOCKIEJ
z dnia 28 grudnia 2006 r.
w sprawie budżetu gminy Czarna Białostocka na rok 2007.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d" oraz lit. „i" ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.: z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167, poz. 1759; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz.1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.: z 2005 r. Nr 169, poz. 1420; z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 187, poz. 1381, Nr 170, poz. 1217 i 1218) uchwala się, co następuje:
§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 22091 248 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2. 1.Wydatki budżetu gminy w wysokości 22446 845 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2007 - 2009 zgodnie z załącznikiem nr 3 (3a - zadania inwestycyjne w 2007 roku).
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 8527 699 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 3. Deficyt budżetu gminy w wysokości 355 597 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) zaciągniętego w 2006 r. kredytu w kwocie 287437 zł, którego druga transza zostanie uruchomiona w 2007 r.
2) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 68 160 zł.
§ 4. Przychody budżetu w wysokości 2327 413 zł, rozchody w wysokości 1971 816 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 5. W budżecie tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 100000 zł.
§ 6. 1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej iinnych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.
2. Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.
3. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie zzałącznikiem nr 8.
§ 7. Ustala się dochody w kwocie 83 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 83 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 8. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody - 417757 zł; wydatki - 430 788 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 9. 1.Dotacje podmiotowe dla gminnych instytucji kultury na łączną kwotę 477046 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.
2. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące inienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę - 109 200 zł, zgodnie załącznikiem nr 11.
§ 10. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 17600 zł,
2) wydatki - 18700 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 12.
§ 11. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 200 000 zł;
2) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 1411 659 zł.
§ 12. Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 200000 zł,
2) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załącznikach nr 3 (3a - zadania inwestycyjne w 2007 roku) i nr4,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2008) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2008 roku nałączną kwotę 2000 000 zł,
3) dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
4) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywanie przeniesień w planie wydatków oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych
5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 13. Załącza się prognozę łącznej kwoty długu i spłat gminy na koniec 2007 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 13.
§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Czarnej Białostockiej .
§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2007 roku i podlega publikacji wDzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
Przewodniczący Rady
Jacek Sakowicz
Metryka strony