ZARZĄDZENIE NR 156/04

ZARZĄDZENIE NR 156/04

BURMISTRZA CZARNEJ BIAŁOSTOCKIEJ

z dnia 12 maja 2004 r.

w sprawie podziału zadań i ustalenia struktury organizacyjnej w Urzędzie Miejskim Czarna Białostocka.


Na podstawie art. art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220; Nr 62, poz. 558; Nr 113, poz. 984; Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568) zarządzam, co następuje:

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Czarnej Białostockiej, stanowiacym załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XVIII/94/96 Rady Miejskiej w Czarnej Białostockiej z dnia 27 lutego 1996 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Czarnej Białostockiej wprowadza się następujące zmiany:

§ 6 otrzymuje brzmienie

„ § 6. W Urzędzie Miejskim w Czarnej Białostockiej funkcjonują komórki organizacyjne określone w załączniku nr 1 do niniejszego Zarządzenia”

§ 2. Wykonanie uchwały powierzam Sekretarzowi gminy.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załącznik do Zarządzenia nr 156/04

Burmistrza Czarnej Białostockiej

z dnia 12 maja 2004 r.

 

SCHEMAT ORGANIZACYJNY

URZĘDU MIEJSKIEGO w CZARNEJ BIAŁOSTOCKIEJ

1. Burmistrz – Kierownik Urzędu Miejskiego w Czarnej Białostockiej:

- Burmistrz wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu
i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, z wyłączeniem spraw przekazanych ustawą do kompetencji innych organów;

- Burmistrz kieruje Urzędem bezpośrednio oraz za pośrednictwem Sekretarza, Skarbnika i pracowników na kierowniczych i samodzielnych stanowiskach;

- Burmistrz realizuje zadania określone w ustawie oraz wynikające z innych aktów prawnych a także zapewnia współdziałanie Urzędu z właściwymi organami władz publicznych, a w szczególności
z organami administracji rządowej i innymi jednostkami samorządu terytorialnego
.

2. Sekretarz gminy:

- pełni nadzór nad przestrzeganiem prawa i prawidłowym funkcjonowaniem Urzędu Miejskiego:

- kieruje Referatem Organizacyjnym;

- wykonuje inne obowiązki powierzone przez Burmistrza.

3. Skarbnik gminy (główny księgowy budżetu):

- pełni nadzór nad wykonywaniem budżetu i prawidłowością operacji finansowych;

- sprawuje nadzór nad obsługą finansowo-księgową budżetu Gminy;

- sprawuje nadzór nad prawidłowością poboru podatków i innych należności;

- opracowuje programy gospodarcze, prognozy finansowe dla gminy i miasta;

- sporządza sprawozdania i informacje z działalności finansowej oraz budżetowej gminy i miasta.

4. Referat Organizacyjny (funkcję kierownika referatu pełni Sekretarz gminy):

a) stanowisko ds. kadrowo-oświatowych (1 etat):

- sprawy kadrowe pracowników Urzędu oraz dyrektorów i kierowników jednostek podległych;

- zadania związane z prowadzeniem przez Gminę placówek oświatowych tj. przedszkola, szkół podstawowych i gimnazjów;

b) stanowisko ds. kancelaryjnych (1 etat):

- prowadzenie sekretariatu Urzędu;

- sprawy kancelaryjno – techniczne w Urzędzie;

c) stanowisko ds. funduszy unijnych (4/5 etatu):

- pozyskiwanie funduszy przedakcesyjnych, strukturalnych Unii Europejskiej, w tym szczególnie
z Europejskiego Funduszu Społecznego;

- współpraca z organizacjami pozarządowymi;

- prowadzenie spraw dot. turystyki i agroturystyki;

d) stanowisko ds. rynku pracy (1 etat):

- prowadzenie spraw z zakresu ewidencji przedsiębiorców;

- pozyskiwanie funduszy z Europejskiego Funduszu Społecznego;

- wydawanie zezwoleń na sprzedaż detaliczną i gastronomiczną napojów alkoholowych w placówkach na terenie gminy Czarna Białostocka;

- wydawanie zezwoleń na wykonywanie krajowego, zarobkowego przewozu osób taksówką osobową oraz wykonywanie krajowego przewozu osób – przewozy regularne i nieregularne na obszarze miasta Czarna Białostocka;

e) stanowisko informatyka (1 etat):

- prowadzenie spraw związanych z komputeryzacją Urzędu;

- prowadzenie i aktualizowanie Biuletynu Informacji Publicznej;

f) stanowisko redaktora naczelnego miesięcznika „ROZMAITOŚCI” (1/2 etatu):

- przygotowywanie redakcyjne i wydawanie miesięcznika „Rozmaitości”;

g) stanowisko robotnika gospodarczego (¾ etatu):

- utrzymanie czystości w budynku oraz wokół budynku Urzędu Miejskiego ul.Traugutta 2 w Czarnej Białostockiej;

h) stanowisko gońca (¾ etatu):

- doręczanie listów i przesyłek nadawanych przez Urząd, na terenie miasta Czarna Białostocka;

- utrzymanie czystości w budynku oraz wokół budynku ul.Piłsudskiego 9 w Czarnej Białostockiej;

5. Referat Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego:

a) Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego (kieruje pracą Referatu) (1 etat):

- rejestracja zdarzeń stanu cywilnego, sporządzanie akt i wydawanie odpisów z akt urodzeń, małżeństw
i zgonów;

b) stanowisko ds. ewidencji ludności (1 etat):

- prowadzenie ewidencji ludności i załatwianie spraw meldunkowych;

- wydawanie dowodów osobistych;

c) stanowisko zastępcy kierownika USC (1/2 etatu).

6. Referat Finansowy (funkcję kierownika referatu pełni Skarbnik Gminy):

a) stanowisko ds. budżetowych (1 etat):

- ewidencja wydatków i dochodów jednostki budżetowej, sprawozdawczość, oraz ewidencja funduszy pozabudżetowych;

b) stanowisko ds. kontroli wewnętrznej i audytu oraz analiz finansowych (1 etat):

- ewidencja dochodów i wydatków budżetu gminy, kontrola finansowa jednostek budżetowych oraz audyt;

c) stanowisko ds. budżetowych (kasjer) (1 etat):

- obsługa kasowa jednostek, budżetu, podatków oraz świadczeń społecznych, fundusz załogi;

d) stanowisko ds. wymiaru podatku (1 etat):

- wymiar podatków, ulgi i zwolnienia;

e) stanowisko ds. ewidencji podatków i opłat (1 etat):

- ewidencja wpływów podatkowych, zabezpieczenia zobowiązań;

f) stanowisko ds. ewidencji i windykacji należności (1 etat):

- ewidencja wpływów podatkowych (łączne zobowiązania), windykacja komornicza i sądowa;

g) stanowisko ds. płac, ubezpieczeń społecznych i socjalnych (1 etat):

- naliczanie i ewidencja wynagrodzeń, ubezpieczeń społecznych, socjalnych pracowników Urzędu oraz instytucji kultury;

h) stanowisko ds. ewidencji księgowej jednostek samorządu gminnego (1 etat):

- pełna rachunkowość instytucji kultury, ich sprawozdawczość, ewidencja mienia gminy, fakturowanie usług i sprzedaży.

7. Referat Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej

a) Kierownik Referatu (kieruje pracą referatu) (1 etat):

- sprawuje nadzór nad pracą referatu, nadzór i planowanie inwestycji gminnych, nadzór nad planowaniem przestrzennym, tworzenie gminnych programów inwestycyjnych;

b) stanowisko ds. gospodarki komunalnej (1 etat):

- prowadzenie spraw z zakresu gospodarki mieszkaniowej, utrzymanie porządku i czystości, inwestycje komunalne;

c) stanowisko ds. rozwoju infrastruktury wiejskiej i ochrony środowiska (1 etat):

- prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska, gospodarki wodnej, leśnej;

- realizacja zadań dotyczących Sektorowego Programu Operacyjnego „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich”, w tym pozyskiwanie funduszy;

d) stanowisko ds. drogownictwa (1 etat):

- nadzór nad drogami gminnymi, utrzymanie porządku w pasach drogowych dróg gminnych, oświetlenie

uliczne, BHP;

e) stanowisko ds. rozwoju infrastruktury miejskiej i funduszy unijnych (1 etat):

- prowadzenie spraw z zakresu ustawy prawo zamówień publicznych, ustawy o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym, pozyskiwanie funduszy z Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR).

8. Referat Gospodarczy

a) Kierownik Referatu (1 etat) – sprawuje nadzór nad pracą referatu;

b) konserwator (1 etat);

c) robotnik gospodarczy (2 etaty);

d) rzemieślnik wykwalifikowany (1 etat);

e) kierowca (1 etat)

8. Stanowisko ds. obronnych i wojskowych (1/2 etatu):

- realizacja zadań związanych z poborem i odbywaniem służby wojskowej oraz przygotowaniem
i obroną ludności na wypadek wojny lub innych zagrożeń.

9. Stanowisko ds. informacji publicznej (1 etat):

- realizacja zadań dotyczących informacji publicznej;

- obsługa Rady Miejskiej i jej komisji.

10. Stanowisko radcy prawnego (1/2 etatu):

- obsługa prawna pracowników Urzędu.

11. Stanowisko ds. geodezji, gospodarki gruntami i nieruchomościami (1 etat):

- zarządzanie nieruchomościami Gminy, nabywanie i zbywanie nieruchomości.

12. Straż Miejska

- zapewnienie porządku na terenie Gminy, zabezpieczanie i ochrona mienia Gminy;

a) Komendant SM (1 etat)

b) Starszy Strażnik SM (1 etat)

c) Strażnik SM (1 etat)

13.Zespoły projektowe:

1. Zarządzeniem Burmistrza Czarnej Białostockiej, w określonym czasie, będą powoływane tymczasowe zespoły projektowe, skupiające pracowników Urzędu Miejskiego w Czarnej Białostockiej, odpowiedzialne za przygotowanie i obsługę administracyjną projektów oraz prawidłową ich realizację.

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Czarnej Białostockiej

Wytwarzający/odpowiadający: Tadeusz Matejko

Wprowadzający: Tadeusz Matejko

Data modyfikacji: 2009-12-07

Opublikował: Administrator Systemu

Data publikacji: 2009-12-07