Zarządzenie Nr 211/08
ZARZĄDZENIE NR 211/08
BURMISTRZA CZARNEJ BIAŁOSTOCKIEJ
z dnia 18 grudnia 2008 r.
w sprawie powołania stałej komisji przetargowej do przygotowywania i przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; ze zm.: z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984 i Nr 214, poz.1806; z 2003 r. Nr 80, poz.717 i Nr 162, poz.1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172 poz. 1441 i Nr 175 poz. 1457; z 2006 r. Nr 17 poz. 128 i Nr 181 poz. 1337; z 2007 r. Nr 48 poz. 327 i Nr 173 poz. 1218, Nr 180, poz. 1111) oraz art. 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r., Nr 223, poz. 1655; zm.: z 2008 r. Nr 171, poz. 1058) zarządzam, co następuje:
§ 1. Powołuję stałą komisję przetargową do przygotowywania i przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych w ramach przygotowania projektu pn. „Budowa i uruchomienie Podlaskiego Parku Przemysłowego" w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013.
§ 2. W skład komisji powołuje się:
1) Wojciech Pyżyk - przewodniczący komisji,
2) Piotr Kupiński - zastępca przewodniczącego komisji
3) Agnieszka Ewa Tarkawian - sekretarz komisji,
4) Katarzyna Zarzecka - członek komisji,
5) Tomasz Halicki - członek komisji,
6) Ewa Szanciło - członek komisji.
§ 3. Komisja rozpoczyna pracę z dniem powołania, a kończy z dniem 30 grudnia 2009 roku.
§ 4. Zobowiązuje się członków komisji do rzetelnego i obiektywnego wykonania powierzonych im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem.
§ 5. Szczegółowe zasady prac komisji oraz zakres jej obowiązków określa regulamin stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik
do Zarządzenia Nr 211/08
Burmistrza Czarnej Białostockiej
z dnia 18 grudnia 2008 r.
Regulamin Pracy Stałej Komisji Przetargowej
§ 1. 1. Komisja podczas każdego postępowania pracuje w składzie minimum trzyosobowym.
2. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący lub jego Zastępca.
§ 2. Powołani niniejszym zarządzeniem członkowie Komisji składają pisemne oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności stanowiących podstawę do wyłączenia z postępowania, na podstawie art. 17 Prawa zamówień publicznych dla każdego z postępowań odrębnie.
§ 3. 1. Na wniosek Przewodniczącego oraz po zatwierdzeniu przez Kierownika Jednostki dopuszcza się możliwość zmian i uzupełnień składu komisji o nowe osoby bądź uczestnictwo w pracach komisji osób, które nie są członkami komisji przetargowej.
2. Na wniosek Komisji Przetargowej, Kierownik Jednostki może powołać do pracy
w Komisji biegłego, rzeczoznawcę lub konsultanta w sprawie zamówienia publicznego.
§ 4. 1. Odwołanie członka Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić wyłącznie z przyczyn określonych w ust. 2.
2. Przewodniczący Komisji wnioskuje do Kierownika Jednostki o odwołanie członka Komisji w przypadku:
1) wyłączenia się członka Komisji z jej prac,
2) nieusprawiedliwionej nieobecności członka Komisji na dwóch kolejnych posiedzeniach Komisji,
3) naruszenia przez członka Komisji obowiązków wynikających z przepisów prawa i niniejszego zarządzenia,
4) zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiającej jego udział w pracach Komisji,
5) gdy członek Komisji przestał być pracownikiem Zamawiającego.
§ 5. Zakres pracy Komisji obejmuje:
1) opracowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia, druków i dokumentów ją tworzących, udzielanie wyjaśnień oraz zmian jej treści,
2) przygotowanie ogłoszeń o postępowaniach, zaproszeń do udziału w postępowaniu, zaproszeń do składania ofert oraz zmian ich treści,
3) publiczne otwarcie ofert, badanie i ocena oraz sporządzenie protokołu,
4) ocenę spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, kierowanie zapytań w kwestii treści złożonych ofert oraz przedłożenie Kierownikowi Jednostki propozycji dotyczących wykluczenia Wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru oferty najkorzystniejszej.
§ 6. Prawa i obowiązki członków Komisji:
1) członkowie Komisji mają prawo wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą Komisji, w tym ofert, załączników, wyjaśnień złożonych przez Wykonawców, opinii biegłych i konsultantów,
2) członkowie Komisji nie mogą ujawniać żadnych informacji związanych z pracami Komisji,
3) członek Komisji przedstawia swoje zastrzeżenia, jeżeli dokument będący przedmiotem prac Komisji, w jego przekonaniu ma znamiona błędu lub omyłki.
§ 7. Do zadań Przewodniczącego w szczególności należy:
1) zwołanie pierwszego spotkania Komisji, wyznaczenie terminów posiedzeń Komisji,
2) przewodniczenie obradom,
3) podział pomiędzy członków Komisji prac podejmowanych w trybie roboczym,
4) w razie wystąpienia wątpliwości merytorycznych związanych z oceną badanych ofert występuje z wnioskiem do Kierownika Jednostki o zasilenie składu Komisji o właściwych dla przedmiotu zamówienia specjalistów, rzeczoznawców lub konsultantów,
5) przekazanie do rozpatrzenia Kierownika Jednostki zapytań lub wniosków Wykonawców, wraz ze stanowiskiem Komisji,
6) niezwłoczne informowanie Kierownika Jednostki o wniesieniu protestu lub odwołania oraz zwołanie nadzwyczajnego posiedzenia Komisji,
7) przekazanie do rozpatrzenia Kierownika Jednostki protestu lub odwołania, wraz ze stanowiskiem Komisji.
§ 8. Do zadań członka Komisji w szczególności należy:
1) czynny udział w pracach Komisji,
2) rzetelne i bezstronne przygotowanie oraz opracowanie powierzonych spraw,
3) złożenie oświadczenia o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych okoliczności uniemożliwiających wykonywanie czynności związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne składanych na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych,
4) przekazanie wszelkich druków, formularzy wraz z opracowanym stanowiskiem Przewodniczącemu lub przedstawienie w trakcie spotkania Komisji do wspólnego zaopiniowania,
5) w zakresie powierzonych zadań, każdy członek ponosi odpowiedzialność - w zakresie, w jakim powierzono mu wykonanie zadania.
§ 9. Do zadań Sekretarza Komisji w szczególności należy:
1) zapoznanie członków Komisji z przedmiotem zamówienia publicznego,
2) przedstawienie posiadanej dokumentacji oraz materiałów zebranych na etapie przygotowywania zamówienia,
3) udostępnienie na potrzeby prac Komisji aktualnych obowiązujących przepisów z zakresu przedmiotu zamówienia, z zakresu prawa zamówień publicznych, wraz z rozporządzeniami wykonawczymi,
4) zapewnienie bezpieczeństwa przechowania i nienaruszalności ofert, dokumentacji z prowadzonych czynności oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne przed jak i w okresach między spotkaniami Komisji przed osobami nieuprawnionymi,
5) bieżące protokołowanie, podpisanie oraz opieka nad protokołem.
§ 10. Do zadań osób zaproszonych do prac Komisji w szczególności należy:
1) złożenie oświadczeń o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych okoliczności uniemożliwiających im wykonywanie czynności związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne,
2) nieujawnianie żadnych informacji związanych z pracami Komisji.
§ 11. 1. Komisja podejmuje decyzje w drodze konsensusu, głosowania lub na podstawie sumy indywidualnych ocen członków Komisji.
2. Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos Przewodniczącego.
§ 12. 1. Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie kryteriów opisanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2. W przypadku zaistnienia przewidzianych prawem okoliczności unieważnienia postępowania Komisja występuje do Kierownika Jednostki ze stosownym wnioskiem zawierającym pisemne uzasadnienie z wskazaniem na podstawy prawne oraz faktyczne okoliczności, które spowodowały konieczność unieważnienia postępowania.
§ 13. 1. Kierownik jednostki stwierdza nieważność czynności podjętej z naruszeniem prawa.
2. Na polecenie Kierownika Jednostki, Komisja powtarza unieważnioną czynność, podjętą z naruszeniem prawa.
§ 14. Po zakończeniu postępowania Sekretarz Komisji całość dokumentacji związanej z postępowaniem o zamówienie publiczne archiwizuje oraz przechowuje przez okres 4 lat.
§ 15. W zakresie nieuregulowanym niniejszym Regulaminem Komisję obowiązują:
1) Przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych oraz przepisy szczególne.
2) Decyzje kierownika jednostki.
§ 16. Regulamin Pracy Komisji Przetargowej obowiązuje z dniem zatwierdzenia.
Metryka strony