Zarządzenie Nr 211/08

ZARZĄDZENIE NR 211/08

BURMISTRZA CZARNEJ BIAŁOSTOCKIEJ

z dnia 18 grudnia 2008 r.

w sprawie powołania stałej komisji przetargowej do przygotowywania i przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych.


 

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; ze zm.: z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984 i Nr 214, poz.1806; z 2003 r. Nr 80, poz.717 i Nr 162, poz.1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172 poz. 1441 i Nr 175 poz. 1457; z 2006 r. Nr 17 poz. 128 i Nr 181 poz. 1337; z 2007 r. Nr 48 poz. 327 i Nr 173 poz. 1218, Nr 180, poz. 1111) oraz art. 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r., Nr 223, poz. 1655; zm.: z 2008 r. Nr 171, poz. 1058) zarządzam, co następuje:

§ 1. Powołuję stałą komisję przetargową do przygotowywania i przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych w ramach przygotowania projektu pn. „Budowa i uruchomienie Podlaskiego Parku Przemysłowego" w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013.

§ 2. W skład komisji powołuje się:

1) Wojciech Pyżyk - przewodniczący komisji,

2) Piotr Kupiński - zastępca przewodniczącego komisji

3) Agnieszka Ewa Tarkawian - sekretarz komisji,

4) Katarzyna Zarzecka - członek komisji,

5) Tomasz Halicki - członek komisji,

6) Ewa Szanciło - członek komisji.

§ 3. Komisja rozpoczyna pracę z dniem powołania, a kończy z dniem 30 grudnia 2009 roku.

§ 4. Zobowiązuje się członków komisji do rzetelnego i obiektywnego wykonania powierzonych im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem.

§ 5. Szczegółowe zasady prac komisji oraz zakres jej obowiązków określa regulamin stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

Załącznik

do Zarządzenia Nr 211/08

Burmistrza Czarnej Białostockiej

z dnia 18 grudnia 2008 r.

 

Regulamin Pracy Stałej Komisji Przetargowej

§ 1. 1. Komisja podczas każdego postępowania pracuje w składzie minimum trzyosobowym.

2. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący lub jego Zastępca.

§ 2. Powołani niniejszym zarządzeniem członkowie Komisji składają pisemne oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności stanowiących podstawę do wyłączenia z postępowania, na podstawie art. 17 Prawa zamówień publicznych dla każdego z postępowań odrębnie.

§ 3. 1. Na wniosek Przewodniczącego oraz po zatwierdzeniu przez Kierownika Jednostki dopuszcza się możliwość zmian i uzupełnień składu komisji o nowe osoby bądź uczestnictwo w pracach komisji osób, które nie są członkami komisji przetargowej.

2. Na wniosek Komisji Przetargowej, Kierownik Jednostki może powołać do pracy
w Komisji biegłego, rzeczoznawcę lub konsultanta w sprawie zamówienia publicznego.

§ 4. 1. Odwołanie członka Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić wyłącznie z przyczyn określonych w ust. 2.

2. Przewodniczący Komisji wnioskuje do Kierownika Jednostki o odwołanie członka Komisji w przypadku:

1) wyłączenia się członka Komisji z jej prac,

2) nieusprawiedliwionej nieobecności członka Komisji na dwóch kolejnych posiedzeniach Komisji,

3) naruszenia przez członka Komisji obowiązków wynikających z przepisów prawa i niniejszego zarządzenia,

4) zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiającej jego udział w pracach Komisji,

5) gdy członek Komisji przestał być pracownikiem Zamawiającego.

§ 5. Zakres pracy Komisji obejmuje:

1) opracowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia, druków i dokumentów ją tworzących, udzielanie wyjaśnień oraz zmian jej treści,

2) przygotowanie ogłoszeń o postępowaniach, zaproszeń do udziału w postępowaniu, zaproszeń do składania ofert oraz zmian ich treści,

3) publiczne otwarcie ofert, badanie i ocena oraz sporządzenie protokołu,

4) ocenę spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, kierowanie zapytań w kwestii treści złożonych ofert oraz przedłożenie Kierownikowi Jednostki propozycji dotyczących wykluczenia Wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru oferty najkorzystniejszej.

§ 6. Prawa i obowiązki członków Komisji:

1) członkowie Komisji mają prawo wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą Komisji, w tym ofert, załączników, wyjaśnień złożonych przez Wykonawców, opinii biegłych i konsultantów,

2) członkowie Komisji nie mogą ujawniać żadnych informacji związanych z pracami Komisji,

3) członek Komisji przedstawia swoje zastrzeżenia, jeżeli dokument będący przedmiotem prac Komisji, w jego przekonaniu ma znamiona błędu lub omyłki.

§ 7. Do zadań Przewodniczącego w szczególności należy:

1) zwołanie pierwszego spotkania Komisji, wyznaczenie terminów posiedzeń Komisji,

2) przewodniczenie obradom,

3) podział pomiędzy członków Komisji prac podejmowanych w trybie roboczym,

4) w razie wystąpienia wątpliwości merytorycznych związanych z oceną badanych ofert występuje z wnioskiem do Kierownika Jednostki o zasilenie składu Komisji o właściwych dla przedmiotu zamówienia specjalistów, rzeczoznawców lub konsultantów,

5) przekazanie do rozpatrzenia Kierownika Jednostki zapytań lub wniosków Wykonawców, wraz ze stanowiskiem Komisji,

6) niezwłoczne informowanie Kierownika Jednostki o wniesieniu protestu lub odwołania oraz zwołanie nadzwyczajnego posiedzenia Komisji,

7) przekazanie do rozpatrzenia Kierownika Jednostki protestu lub odwołania, wraz ze stanowiskiem Komisji.

§ 8. Do zadań członka Komisji w szczególności należy:

1) czynny udział w pracach Komisji,

2) rzetelne i bezstronne przygotowanie oraz opracowanie powierzonych spraw,

3) złożenie oświadczenia o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych okoliczności uniemożliwiających wykonywanie czynności związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne składanych na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych,

4) przekazanie wszelkich druków, formularzy wraz z opracowanym stanowiskiem Przewodniczącemu lub przedstawienie w trakcie spotkania Komisji do wspólnego zaopiniowania,

5) w zakresie powierzonych zadań, każdy członek ponosi odpowiedzialność - w zakresie, w jakim powierzono mu wykonanie zadania.

§ 9. Do zadań Sekretarza Komisji w szczególności należy:

1) zapoznanie członków Komisji z przedmiotem zamówienia publicznego,

2) przedstawienie posiadanej dokumentacji oraz materiałów zebranych na etapie przygotowywania zamówienia,

3) udostępnienie na potrzeby prac Komisji aktualnych obowiązujących przepisów z zakresu przedmiotu zamówienia, z zakresu prawa zamówień publicznych, wraz z rozporządzeniami wykonawczymi,

4) zapewnienie bezpieczeństwa przechowania i nienaruszalności ofert, dokumentacji z prowadzonych czynności oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne przed jak i w okresach między spotkaniami Komisji przed osobami nieuprawnionymi,

5) bieżące protokołowanie, podpisanie oraz opieka nad protokołem.

§ 10. Do zadań osób zaproszonych do prac Komisji w szczególności należy:

1) złożenie oświadczeń o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych okoliczności uniemożliwiających im wykonywanie czynności związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne,

2) nieujawnianie żadnych informacji związanych z pracami Komisji.

§ 11. 1. Komisja podejmuje decyzje w drodze konsensusu, głosowania lub na podstawie sumy indywidualnych ocen członków Komisji.

2. Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos Przewodniczącego.

§ 12. 1. Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie kryteriów opisanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

2. W przypadku zaistnienia przewidzianych prawem okoliczności unieważnienia postępowania Komisja występuje do Kierownika Jednostki ze stosownym wnioskiem zawierającym pisemne uzasadnienie z wskazaniem na podstawy prawne oraz faktyczne okoliczności, które spowodowały konieczność unieważnienia postępowania.

§ 13. 1. Kierownik jednostki stwierdza nieważność czynności podjętej z naruszeniem prawa.

2. Na polecenie Kierownika Jednostki, Komisja powtarza unieważnioną czynność, podjętą z naruszeniem prawa.

§ 14. Po zakończeniu postępowania Sekretarz Komisji całość dokumentacji związanej z postępowaniem o zamówienie publiczne archiwizuje oraz przechowuje przez okres 4 lat.

§ 15. W zakresie nieuregulowanym niniejszym Regulaminem Komisję obowiązują:

1) Przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych oraz przepisy szczególne.

2) Decyzje kierownika jednostki.

§ 16. Regulamin Pracy Komisji Przetargowej obowiązuje z dniem zatwierdzenia.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Czarnej Białostockiej

Wytwarzający/odpowiadający: Rada Miejska

Wprowadzający: Rada Miejska

Data modyfikacji: 2009-06-18

Opublikował: Administrator Systemu

Data publikacji: 2009-06-18