ZAWIADOMIENIE

Czarna Białostocka, dn. 18 maja 2011 r.

RI.6220.2.2011

 

DECYZJA

o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia

Na podstawie art. 71 ust. 1 i 2 pkt. 2, art. 75 ust. 1 pkt. 4, art. 84 i art. 85 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 03 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) oraz art. 104 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.), w związku z § 3 ust. 1 pkt. 80 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010 r. Nr 213, poz. 1397), Dyrektywą Rady 85/337/EWG z dnia 27 czerwca 1985 r. w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko naturalne, po rozpatrzeniu wniosku z dnia 21.02.2011 r. firmy Wywóz Nieczystości Stałych Zygmunt Gudewicz z/s przy ul. Chabrowej 3, 16-020 Czarna Białostocka w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie instalacji do sortowania odpadów komunalnych oraz instalacji do kompostowania odpadów biodegradowlanych, na terenie działki nr: 1578/61 położonej w Czarnej Białostockiej przy ul. Fabrycznej 7 i po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Białymstoku oraz Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku

orzekam

brak potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia polegającego na budowie instalacji do sortowania odpadów komunalnych oraz instalacji do kompostowania odpadów biodegradowlanych, na terenie działki nr: 1578/61 położonej w Czarnej Białostockiej przy ul. Fabrycznej 7


Uzasadnienie

W dniu 21.02.2011 r. firma Zygmunt Gudewicz Wywóz Nieczystości Stałych z/s przy ul. Chabrowej 3, 16-020 Czarna Białostocka wystąpił z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody dla inwestycji polegającej na budowie instalacji do sortowania odpadów komunalnych oraz instalacji do kompostowania odpadów biodegradowalnych, na terenie działki nr: 1578/61 położonej w Czarnej Białostockiej przy ul. Fabrycznej 7. Burmistrz Czarnej Białostockiej wszczął postępowanie w sprawie, powiadomił strony i podał do publicznej wiadomości informacje związane z niniejszą inwestycją. Działka, na której planowane jest przedsięwzięcie jest objęta obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego dla terenu po byłej fabryce maszyn rolniczych „Biafamar” z którego zapisami inwestycja jest zgodna. Postanowieniem Nr 33/P/NZ/2011 z dnia 16.03.2011 r. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Białymstoku wezwał tut. Urząd do uzupełnienia przedłożonej informacji o planowanym przedsięwzięciu o informację dot. odległości od najbliższej zabudowy mieszkaniowej i zabudowy związanej z przebywaniem ludzi. Pismem Nr RI.6220.2.2011 z dnia 21.03.2011 r. Wnioskodawca został wezwany do uzupełnienia złożonego wniosku. W dniu 24.03.2011 r. Wnioskodawca złożył informację uzupełniającą w postaci zaktualizowanej karty informacyjnej przedsięwzięcia. Pismem z dnia 28.03.2011 r. Burmistrz przesłał uzupełnione materiały do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Białymstoku. Pismem z dnia 20.03.2011 r. Pan Cezary Marek Graj, będący stroną postępowania wniósł sprzeciw co do zamiaru lokalizacji przedmiotowego przedsięwzięcia w pobliżu jego nieruchomości. Brak zgody motywowany był tym, iż Bezpośrednia bliskość takich instalacji, w obszarze produkcyjnym o zupełnie innym charakterze i ekologicznie czystych, może zagrażać zdrowiu zatrudnionych ludzi i zdecydowanie pogorszyć ich komfort pracy. Nawet najbardziej szczelne instalacje do segregowania odpadów nie mogą zapewnić negatywnego oddziaływania na środowisko zwłaszcza w obszarze chronionym programem Natura 2000.” Zgodnie z przedłożoną przez Inwestora informacją instalacja do sortowania odpadów nie będzie generować dodatkowych emisji zanieczyszczeń do środowiska. Przesortowane odpady zostaną zagospodarowane zgodnie z ich przeznaczeniem, a w przypadku pozostałości z sortowania odpadu (balastu) z uwagi na brak możliwości przetworzenia zostanie on przekazany na składowisko odpadów. Instalacja do kompostowania odpadów posiada natomiast własny system zbierania i gromadzenia odcieków, które zostaną przekazane odpowiedniej oczyszczalni ścieków. Powstała ilość odcieków będzie niewielka i zależeć będzie od ilości przetwarzanego kompostu. Zakres oddziaływania inwestycji na środowisko ograniczać się będzie wyłącznie do własnej działki inwestora i nie będzie wymagać wyznaczenia strefy ograniczonego oddziaływania. Zgodnie z opinią Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku pomimo położenia inwestycji na obszarze Natura 2000 (kod: PLH200006 Ostoja Knyszyńska oraz w odległości ok. 300 m od granicy drugiego obszaru Natura 2000 (kod: PLH200003 Puszcza Knyszyńska) i otuliny Parku Krajobrazowego Puszczy Knyszyńskiej nie stwierdzono konieczności analizy ewentualnego wpływu przedsięwzięcia na w/w obszary chronione. Jednocześnie stwierdza się fakt, iż w najbliższej okolicy znajdują się takie zakłady jak wytwórnia mas bitumicznych, cynkowania ogniowa oraz malarnie i fabryki konstrukcji stalowych. Pismem z dnia 12.04.2011 r. organ przedłużył termin rozpatrzenia niniejszej sprawy. Po uwzględnieniu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku, działając zgodnie z wytycznymi zawartymi w § 3 ust. 1 pkt. 80 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010 r. Nr 213, poz. 1397), Burmistrz Czarnej Białostockiej postanowieniem Nr RI.6220.2.2011 r., z dnia 19.04.2011 r. nie stwierdził konieczności sporządzenia przedmiotowego raportu oraz przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko, w tym na obszar Natura 2000. Zawiadomieniem z dnia 21.04.2011 r. poinformował strony postępowania o możliwości zapoznania się ze zgromadzonymi aktami sprawy oraz zgłaszania ewentualnych uwag. Pismem z dnia 02.05.2011 r., (data wpływu 05.05.2011 r.) Pan Cezary Marek Graj w nawiązaniu do postanowienia Burmistrza Czarnej Białostockiej Nr RI.6220.2.2011 z dnia 19 kwietnia 2011 roku w sprawie odstąpienia od obowiązku przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko ponownie wyraził sprzeciw co do lokalizowania przedmiotowej inwestycji w pobliżu nieruchomości których jest właścicielem. Za główne powody sprzeciwu zostały uznane następujące czynniki: planowane w przyszłości uruchomienie produkcji artykułów spożywczych i innych przedsięwzięć z udziałem dużej liczby zatrudnionych ludzi oraz uruchomione w 2002 roku własne ujęcie wody. Zdaniem strony, realizacja na sąsiedniej działce inwestycji polegającej na budowie sortowni odpadów komunalnych i kompostowni odpadów biodegradowalnych uniemożliwi wykorzystanie potencjału nieruchomości do w/w celów. Strona w stosunku do wydanego postanowienia orzekającego o braku konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko wystosowała następujące zarzuty: zbyt mała powierzchnia działki, na której zlokalizowane będzie przedsięwzięcie, brak zachowania właściwych odległości co spowoduje poważną uciążliwość dla sąsiednich działek, koncentrowanie się uciążliwości dla sąsiedztwa i środowiska, stwierdzenie braku obszarów leśnych w pobliżu inwestycji oraz braku oddziaływania na pobliskie obszary chronione. Ustosunkowując się do powyższych zarzutów organ pragnie zauważyć, że:

- w kwestii dot. zbyt małej powierzchni działki oraz niezachowywania odległości pomiędzy placem składowym - Wnioskodawca nie otrzyma pozwolenia na budowę jeśli nie spełni wymaganych prawem budowlanym odległości od granic nieruchomości. Decyzja środowiskowa nie może określać takich elementów zagospodarowania nieruchomości, gdyż ustawa z dnia 03 października 2008 r.

o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko nie przewiduje takiej możliwości w prowadzonym na jej podstawie postępowaniu;

- w kwestii dot. koncentrowania się uciążliwości dla sąsiedztwa i środowiska - zgodnie ze złożoną kartą informacyjną przedsięwzięcia na nieruchomości nie planuje się składowania odpadów komunalnych. Odpady komunalne trafiające na linię sortowniczą zostaną przesegregowane na frakcję surowców wtórnych możliwych do ponownego wykorzystania, część biodegradowalną, która zostanie przewieziona do kompostowania oraz na część balastową przekazywaną na właściwe składowisko odpadów. Prawidłowo prowadzona instalacja nie będzie generować dodatkowych emisji zanieczyszczeń do środowiska, a tym samym nie będą się kumulować negatywne oddziaływania na sąsiednie nieruchomości. Powstające w wyniku jej działania odpady, ścieki bytowe oraz odcieki z kompostowni będą przekazywane do właściwych zakładów celem ich unieszkodliwienia.

- w kwestii stwierdzenia braku obszarów leśnych w pobliżu inwestycji oraz braku oddziaływania na pobliskie obszary chronione - teren działki na której planowane jest przedsięwzięcie jest pozbawiony roślinności o charakterze leśnym. Zgodnie z opinią Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku pomimo położenia inwestycji na obszarze Natura 2000 (kod: PLH200006 Ostoja Knyszyńska oraz w odległości ok. 300 m od granicy drugie obszaru Natura 2000 (kod: PLH200003 Puszcza Knyszyńska) i otuliny Parku Krajobrazowego Puszczy Knyszyńskiej nie stwierdzono konieczności analizy ewentualnego wpływu przedsięwzięcia na w/w obszary chronione.

Jednoczenie podnieść należy, iż zarzut braku pouczenia o możliwości złożenia zażalenia na postanowienie nie stwierdzające obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania inwestycji na środowisko, zgłoszony w toku postępowania przez Pana Graj, również nie znajduje uzasadnienia prawnego.

Zgodnie z art. 65 ust. 2 ustawy z dnia 03 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, zażalenie przysługuje jedynie na postanowienie stwierdzające obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. W niniejszym przypadku na podstawie otrzymanych postanowień organów ochrony środowiska wymienionych w art. 64 ust. 1 w/w ustawy, orzeczono o braku obowiązku przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia, co czyni zarzut opisany powyżej bezprzedmiotowym.

W toku prowadzonego postępowania wydane zostały następujące dokumenty:

1) Opinia Nr 100/NZ/2011 z dnia 05 kwietnia 2011 r. Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Białymstoku, (pismo znak NZ-824-41/3/11).

2) Postanowienie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku z dnia 11 kwietnia 2011 r. o Nr WOOŚ-II.4240.141.2011.AS2.

3) Postanowienie Burmistrza Czarnej Białostockiej o odstąpieniu od obowiązku przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko Nr RI.6220.3.2011 z dnia 19 kwietnia 2011 roku.

 

Charakterystyka przedsięwzięcia i karta informacyjna przedsięwzięcia stanowią załączniki
do niniejszej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

 

Warunki realizacji przedsięwzięcia zgodnie z art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 03 października 2008 r.
o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227 ze zm.):

1. a) Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia, z uwzględnieniem:

Planowane przedsięwzięcie będzie polegać na budowie:

- Hali magazynowej służącej do przechowywania zebranych selektywnie odpadów.
Do hali bezpośrednio przylegać będzie plac manewrowy.

- Linii sortowniczej składającej się z szeregu przenośników, sita wibracyjnego i kabiny sortowniczej. Natomiast instalacja do kompostowania odpadów składać się będzie z placu składowego
z murem oporowym wraz z instalacją do gromadzenia odcieków, instalacją napowietrzającą i sterującą.

- Infrastruktury technicznej tj.: przyłącza elektrycznego, przyłącza wodociągowego
i kanalizacyjnego.

Wydajność linii sortowniczej wynosić będzie 20 ton odpadów na dobę. Powierzchnia całej nieruchomości, na której planowane jest przedsięwzięcie:

- powierzchnia zabudowy projektowana: 400 m2,

- powierzchnia utwardzona projektowana: 400 m2.

Instalacja do sortowania będzie działać w następującym schemacie:

  1. Zgromadzone w pojemnikach i kontenerach odpady transportowane są do sortowni.
  2. Odpady zsypywane są do przenośnika transportującego je na sito, które odsiewa odpady biodegradowalne od frakcji mineralnej.
  3. Wyseparowana część odpadów kolejnym przenośnikiem trafia do kabiny sortowniczej,
    w której odbywa się ręczne wybieranie odpadów przeznaczonych do dalszego wykorzystania.
  4. Wyselekcjonowane odpady poprzez system zsypów trafiają do odpowiednich pojemników, następnie surowce transportowane są do sprasowania lub bezpośrednio do magazynowania
    w celu przekazania do przetwarzania.
  5. Pozostałość z sortowania trafia do kontenera. Powstała frakcja odpadów nieprzetwarzanych (balast) nie podlega dalszej obróbce i przekazywana jest do składowania na odpowiednim składowisku.
  6. Frakcja biodegradowalna przekazywana jest do przetworzenia na kompost w instalacji
    do kompostowania. Natomiast frakcja mineralna nie podlega przetworzeniu i transportowana jest na składowisko odpadów, gdzie jest wykorzystywana do zakańczania pól składowych.

Instalacja do kompostowania będzie działać w następującym schemacie:

  1. Mieszanie odpadów biodegradowalnych w odpowiednim urządzeniu;
  2. Gromadzenie odpadów na specjalnym placu w pryzmach w celu uzyskania kompostu;
  3. Oczyszczanie kompostu i przekazanie go odbiorcom.

b) powiązanie z innymi przedsięwzięciami, w szczególności nakładanie się oddziaływań:

- brak powiązań z innymi podobnymi przedsięwzięciami, a zatem możliwości kumulowania się oddziaływań. Na terenie nieruchomości lub w jej pobliżu nie działają instalacje o takiej samej lub podobnej charakterystyce działalności.

c) wykorzystywanie zasobów naturalnych:

- Szacunkowe zapotrzebowanie na wodę wynosi: 70 m3 na rok. W procesie technologicznym nie przewiduje się wykorzystania wody. Wykorzystana będzie jedynie do utrzymania czystości.
Nie przewiduje się ogrzewania projektowanych budynków ani instalacji. Pomieszczenia socjalno-bytowe mieszczą się w istniejącym budynku warsztatowym. Szacunkowe zapotrzebowanie
na energię wynosi:

- elektryczną: 40 kW

- cieplną: 0 kW

- gazową: 0 m3/h.

d) emisja i wystąpienie innych uciążliwości:

- Ścieki bytowe w ilości 70 m3/rok, odprowadzane będą do instalacji kanalizacji miejskiej;

- Ilość odcieków powstałych w instalacji do kompostowania nie powinna przekraczać 100 m3 w ciągu roku, które zostaną przekazane odpowiedniej oczyszczalni ścieków;

- Techniczne działanie instalacji nie przewiduje powstawania odpadów. Wytwarzane odpady bytowe gromadzone w odpowiednich pojemnikach będą przekazane do przesortowania lub kompostowania w projektowanych własnych instalacjach;

- Urządzenia i maszyny zainstalowane w instalacjach nie przekraczają dopuszczalnych norm emisji hałasu i zanieczyszczenia powietrza;

- W trakcie prowadzenia robót budowlanych emitowany będzie hałas, zanieczyszczenie powietrza ze spalin od pracujących maszyn i wibracje. Emitowane w trakcie robót zanieczyszczenia, hałas i wibracje będą miały charakter krótkotrwały oraz odwracalny. W czasie prowadzenia robót budowlanych należy zwrócić szczególną uwagę na:

  • ograniczenia emisji spalin do powietrza atmosferycznego, będącej wynikiem pracy silników spalinowych maszyn, urządzeń i pojazdów,
  • ograniczenia hałasu spowodowanego ruchem pojazdów i pracą sprzętu budowlanego,
  • ograniczenie oraz zebranie i wywóz odpadów materiałów budowlanych,
  • ograniczenie powstawania śmieci o lekkich frakcjach,
  • niedopuszczenie do powstania wycieków substancji ropopochodnych z pojazdów
    i sprzętu budowlanego.

W wyniku działania instalacji do sortowania odpadów nie powstaje dodatkowa emisja zanieczyszczeń do środowiska. Przesortowane odpady zostaną zagospodarowane zgodnie z ich przeznaczeniem, a w przypadku pozostałości z sortowania odpadu (balastu) z uwagi na brak możliwości przetworzenia zostanie przekazany na składowisko odpadów. Instalacja
do kompostowania odpadów posiada własny system zbierania i gromadzenia odcieków, które zostaną przekazane odpowiedniej oczyszczalni ścieków. Powstała ilość odcieków będzie zależeć od ilości przetwarzanego kompostu.

Materiały wykorzystane do budowy magazynu oraz elementy instalacji do sortowania i kompostowania będą posiadać aprobaty techniczne i certyfikaty dopuszczające do stosowania
w Polsce. Wody opadowe odprowadzane będą przez sieć kanalizacji deszczowej i studzienek rozsączających zlokalizowanych na działce inwestora. Po wykonaniu inwestycji powierzchnia biologicznie czynna będzie wynosić ponad 30%.

e) ryzyko wystąpienia awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii:

- inwestycja nie spełnia warunków o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie rodzajów i ilości substancji niebezpiecznych, których znajdowanie się w zakładzie decyduje o zaliczeniu go do zakładu o zwiększonym ryzyku albo zakładu o dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej.

2. Usytuowanie przedsięwzięcia - ze zwróceniem uwagi na możliwość zagrożenia środowiska - zwłaszcza przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolność samooczyszczania się środowiska
i odnawianie się zasobów naturalnych, walory przyrodnicze i krajobrazowe – uwzględniające:

a) Obszary wodno-błotne:

- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji,

b) Obszary wybrzeży:

- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji,

c) Obszary górskie lub leśne:

- brak obszarów górskich w pobliżu terenu inwestycji. Teren działki na której planowane jest przedsięwzięcie jest pozbawiony roślinności o charakterze leśnym.

d) Obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych:

- otulina parku krajobrazowego Puszczy Knyszyńskiej. Stwierdza się brak negatywnego wpływu przedmiotowej inwestycji ze względu na jej charakter.

e) obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin
i zwierząt oraz ich siedlisk oraz siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary sieci Natura 2000 wyznaczone w trybie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92, poz. 880 ze zm.), oraz planowane obszary sieci NATURA 2000:

- Planowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest w odległości ok. 300 m od OSO Natura 2000 „Puszcza Knyszyńska” (kod: PLB200003) oraz w granicach SOO „Ostoja Knyszyńska” (kod: PLH200006) oraz w granicach otuliny Parku Krajobrazowego Puszczy Knyszyńskiej. Ze względu
na swój charakter oraz położenie na terenie typowo przemysłowym nie będzie oddziaływać na w/w tereny chronione.

f) obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone:

- brak takich obszarów w pobliżu terenu inwestycji,

g) obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne:

- brak takich obszarów w bliskim sąsiedztwie inwestycji,

h) gęstość zaludnienia:

- w obszarze planowanej inwestycji znajduje się jedynie zabudowa przemysłowa.

i) obszary przylegające do jezior:

- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji,

j) obszary ochrony uzdrowiskowej:

- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji.

3. Rodzaj i skala możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu
do uwarunkowań wymienionych w pkt. 1 i 2 wynikające z:

a) Zasięgu oddziaływania – obszaru geograficznego i liczby ludności, na którą przedsięwzięcie może oddziaływać:

- przedsięwzięcie może stanowić uciążliwość dla użytkowników sąsiednich nieruchomości wyłącznie w fazie realizacji, po jej zakończeniu inwestycja nie będzie generować żadnych emisji. Realizacja planowanej inwestycji nie spowoduje znacznego wzrostu poziomu hałasu. W związku
z powyższym nie istnieje potrzeba prowadzenia stałego monitoringu poziomu hałasu. Prawidłowo prowadzona instalacja nie generować będzie dodatkowych emisji zanieczyszczeń do środowiska, a tym samym nie będą się kumulować negatywne oddziaływania na sąsiednie nieruchomości. Powstające
w wyniku jej działania odpady, ścieki bytowe oraz odcieki z kompostowni będą przekazywane
do właściwych zakładów celem ich unieszkodliwienia. Najbliższa zabudowa mieszkaniowa związana
ze stałym przebywaniem ludzi jest oddalona w linii prostej o ok. 2 km od terenu inwestycji.

b) Transgranicznego charakteru oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze:

- brak transgranicznego oddziaływania ze względu na charakter i położenie inwestycji.

c) Wielkość i złożoność oddziaływania z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej:

- oddziaływania będą miały zasięg lokalny i ograniczą się do terenu inwestycji. W chwili obecnej na terenie nieruchomości nie istnieje żadna infrastruktura techniczna o podobnym przeznaczeniu lub charakterze. Obecnie na działce nr 1578/61 nie odbywa się żadna zorganizowana działalność. Istniejący budynek służy do celów warsztatowych. Odbywa się w nim naprawa posiadanego sprzętu.

d) Prawdopodobieństwa oddziaływania:

- głównymi oddziaływaniami, związanymi z fazą budowy będą uciążliwości związane
z hałasem pochodzącym z maszyn i urządzeń wykorzystywanych w procesie budowlanym. Materiały wykorzystane do budowy magazynu oraz elementy instalacji do sortowania i kompostowania będą posiadać aprobaty techniczne i certyfikaty dopuszczające do stosowania w Polsce. Wody opadowe odprowadzane będą przez sieć kanalizacji deszczowej i studzienek rozsączających zlokalizowanych
na działce inwestora.

e) Czas trwania, częstotliwość i odwracalność oddziaływania:

- główne oddziaływania, związane z fazą budowy, będą miały charakter odwracalny oraz będą występowały w relatywnie krótkim czasie.

W związku z powyższym orzeczono jak w sentencji.

Pouczenie

W toku przeprowadzonego postępowania administracyjnego zapewniono stronom czynny w nim udział. Od niniejszej decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku 15-213, ul. Mickiewicza 3, za pośrednictwem Burmistrza Czarnej Białostockiej, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

 

 

Otrzymują:

1) Wnioskodawca.

2) RDOŚ w Białymstoku

ul. Dojlidy Fabryczne 23

15-544 Białystok

3) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny

ul. Warszawska 57A

15-062 Białystok

4) strony zgodnie z wykazem.

5) a/a.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Czarnej Białostockiej

Wytwarzający/odpowiadający: Piotr Kupiński

Wprowadzający: Piotr Kupiński

Data modyfikacji: 2011-05-31

Opublikował: Administrator Systemu

Data publikacji: 2011-05-31