ZAWIADOMIENIE

Czarna Białostocka, dn. 30 stycznia 2012 r.

RI.6220.10.2011

POSTANOWIENIE
Burmistrz Czarnej Białostockiej działając na podstawie art. 63 ust. 2 ustawy z dnia 03 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronnie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U.z 2008 r. Nr 199 poz. 1227 ze zm.), art. 123 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt. 53 lit. b tiret 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 09 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010 r., Nr 213, poz. 1397) po rozpatrzeniu wniosku, dotyczącego wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji polegającej na zabudowie mieszkaniowej wraz z towarzyszącą infrastrukturą, w obrębie działek o numerze ewidencyjnym 1153 i 1154, położonych w obrębie Czarna Białostocka, po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Białymstoku oraz Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku

postanawiam
nie stwierdzić potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko polegającego na zabudowie mieszkaniowej wraz z towarzyszącą infrastrukturą, w obrębie działek o numerze ewidencyjnym 1153 i 1154, położonych w obrębie Czarna Białostocka, stosownie do wszczętego w dniu 19.11.2011 r. postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji na wniosek Pana Tomasza Grzegorek, z dnia 31.10.2011 r.


Uzasadnienie
W dniu 17.11.2011 r. Pan Tomasz Grzegorek zam. Al. Józefa Piłsudskiego 20A/14, 15-446 Białystok wystąpił z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody dla inwestycji polegającej zabudowie mieszkaniowej wraz z towarzyszącą infrastrukturą, w obrębie działek o numerze ewidencyjnym 1153 i 1154, położonych w obrębie Czarna Białostocka. Burmistrz Czarnej Białostockiej wszczął postępowanie w sprawie, powiadomił strony i podał do publicznej wiadomości informacje związane z niniejszą inwestycją. Działki, na których planowane jest przedsięwzięcie nie są objęte obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Po uwzględnieniu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego - postanowienie Nr 357/NZ/2011 z dnia 09.12.2011 r. oraz Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku - postanowienie Nr WOOŚ-II.4240.551.2011.JC z dnia 24.01.2012 r. oraz działając zgodnie z wytycznymi zawartymi w § 3 ust. 1 pkt. 53 lit. b tiret 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010 r., Nr 213, poz. 1397) nie stwierdza się konieczności przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko, w tym na obszar Natura 2000. W wyniku szczegółowej analizy materiałów scharakteryzowano inwestycję:
1. a) Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia, z uwzględnieniem:
Planowane przedsięwzięcie będzie polegać na:
- budowie 21 domów jednorodzinnych wraz z towarzyszącymi niezbędnymi mediami, w miejscowości Czarna Białostocka.
- inwestycja zostanie zlokalizowana na dwóch działkach nr 1153 i 1154 o powierzchniach odpowiednio 0,5920 ha i 2,4354 ha. Na podzielonych działkach zostaną wybudowane domy jednorodzinne zajmujące do 20 % powierzchni ogólnej działki. Dotychczas grunty te były użytkowane rolniczo, pod produkcję roślinną.
b) powiązanie z innymi przedsięwzięciami, w szczególności nakładanie
się oddziaływań:
- brak powiązań z innymi podobnymi przedsięwzięciami a zatem możliwości kumulowania się oddziaływań.
c) wykorzystywanie zasobów naturalnych:
Szacunkowe zapotrzebowanie na wodę wynosi: 4536 m3 rocznie;
Szacunkowe zapotrzebowanie na paliwa wynosi: 21 m3 rocznie;
Szacunkowe zapotrzebowanie na energię wynosi:
- elektryczną: /94500/ kW/h w skali roku;
- cieplną: /100/ kWh/m2 w skali roku;
- gazową: /20 m3/m2/ w skali roku.
d) emisja i wystąpienie innych uciążliwości:
- Na etapie realizacji inwestycji będą prowadzone prace powodujące hałas i drgania. Ich źródłem będzie transport materiałów na plac budowy, a także prace budowlane związane z planowaną inwestycją. Oddziaływania te będą jednak miały charakter krótkotrwały i ustąpią po zakończeniu robót. Prace budowlane będą prowadzone z uwzględnieniem szczególnej dbałości o należyty stan techniczny sprzętu mechanicznego i jego bezawaryjną pracę, co ograniczy powstający hałas oraz wykluczy ewentualne zanieczyszczenia gleb i wód gruntowych związkami ropopochodnymi. Wszystkie prace budowlane wykonywane będą w porze dnia. W związku z powyższym, oddziaływania na klimat akustyczny będą miały charakter krótkotrwały i zamkną się w granicach inwestycji. Realizacja inwestycji nie wymaga wycinki drzew. Na etapie eksploatacji inwestycji źródłem hałasu będzie przede wszystkim ruch samochodowy Na potrzeby funkcjonowania budynków doprowadzone zostaną media tj. woda i energia elektryczna z istniejącej sieci. Ścieki sanitarne odprowadzane będą do szczelnych zbiorników bezodpływowych. Wody opadowe z terenów utwardzonych (drogi i parkingi) odprowadzane będą do rowów melioracyjnych. Odpady będą poddane segregacji
i gromadzone w szczelnych pojemnikach, a następnie odbierane prze~ specjalistyczne firmy posiadające stosowne zezwolenia.
e) ryzyko wystąpienia awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji
i stosowanych technologii:
- inwestycja nie spełnia warunków o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie rodzajów i ilości substancji niebezpiecznych, których znajdowanie się w zakładzie decyduje o zaliczeniu go do zakładu o zwiększonym ryzyku albo zakładu o dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej.
2. Usytuowanie przedsięwzięcia - ze zwróceniem uwagi na możliwość zagrożenia środowiska - zwłaszcza przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolność samooczyszczania się środowiska i odnawianie się zasobów naturalnych, walory przyrodnicze i krajobrazowe – uwzględniające:
a) Obszary wodno-błotne:
- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji,
b) Obszary wybrzeży:
- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji,
c) Obszary górskie lub leśne:
- brak obszarów górskich w pobliżu terenu inwestycji. Teren działki na której planowane jest przedsięwzięcie jest częściowo porośnięty lasem. Realizacja inwestycji nie wymaga wycinki jednak drzew.
d) Obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych:
- otulina parku krajobrazowego Puszczy Knyszyńskiej. Stwierdza się brak negatywnego wpływu przedmiotowej inwestycji ze względu na jej charakter.
e) obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt oraz ich siedlisk oraz siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary sieci Natura 2000 wyznaczone w trybie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92, poz. 880 ze zm.), oraz planowane obszary sieci NATURA 2000:
- Planowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest w granicach SOO „Ostoja Knyszyńska” (kod: PLH200006) oraz w granicach projektowanego obszaru OSO Natura 2000 „Puszcza Knyszyńska” (kod: PLB200003) jak również w granicach otuliny Parku Krajobrazowego Puszczy Knyszyńskiej. Ze względu na swój charakter nie będzie oddziaływać negatywnie na w/w tereny chronione.
f) obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone:
- brak takich obszarów w pobliżu terenu inwestycji,
g) obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne:
- brak takich obszarów w bliskim sąsiedztwie inwestycji,
h) gęstość zaludnienia:
- planowana inwestycja graniczy z terenami leśnymi, rolnymi i zabudową zagrodową,
i) obszary przylegające do jezior:
- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji,
j) obszary ochrony uzdrowiskowej:
- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji.
3. Rodzaj i skala możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do uwarunkowań wymienionych w pkt. 1 i 2 wynikające z:
a) Zasięgu oddziaływania – obszaru geograficznego i liczby ludności, na którą przedsięwzięcie może oddziaływać:
- przedsięwzięcie może stanowić uciążliwość dla użytkowników sąsiednich nieruchomości wyłącznie w fazie realizacji, po jej zakończeniu inwestycja będzie generować jedynie emisje związane z normalnym funkcjonowaniem zabudowy jednorodzinnej. Realizacja planowanej inwestycji nie spowoduje znacznego wzrostu poziomu hałasu. Jakkolwiek prace budowlane będą wykonywane tylko w godzinach dziennych (6.00÷22.00), a urządzenia emitujące hałas o dużym natężeniu, nie będą, w miarę możliwości, pracować równocześnie. Ze względu na położnie inwestycji i jej wielkość nie jest możliwe usytuowanie ekranów dźwiękochłonnych. W związku z powyższym nie istnieje potrzeba prowadzenia stałego monitoringu poziomu hałasu.
b) Transgranicznego charakteru oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze:
- brak transgranicznego oddziaływania ze względu na charakter inwestycji.
c) Wielkość i złożoność oddziaływania z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej:
- bezpośrednie oddziaływania będą miały zasięg lokalny i ograniczą się do terenu
inwestycji.
d) Prawdopodobieństwa oddziaływania:
- głównymi oddziaływaniami, związanymi z fazą budowy będą uciążliwości związane z hałasem pochodzącym z maszyn i urządzeń wykorzystywanych w procesie budowlanym.
e) Czas trwania, częstotliwość i odwracalność oddziaływania:
- główne oddziaływania, związane z fazą budowy, będą miały charakter lokalny oraz będą występowały w relatywnie krótkim czasie.
W związku z tym orzeczono jak w sentencji
Pouczenie
Postanowienie jest ostateczne i nie przysługuje na nie zażalenie.

Otrzymują:
1) Wnioskodawca.
2) RDOŚ w Białymstoku
ul. Dojlidy Fabryczne 23
15-544 Białystok
3) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
ul. Warszawska 57A
15-062 Białystok
4) strony zgodnie z wykazem.
5) a/a.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Czarnej Białostockiej

Wytwarzający/odpowiadający: Piotr Kupiński

Wprowadzający: Piotr Kupiński

Data modyfikacji: 2012-02-02

Opublikował: Piotr Kupiński

Data publikacji: 2012-02-02